صد و چهل و هفتمین آیین شهد صلوات شهرستان شوش برگزار شد
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 819
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 9

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 5
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 281
:: بازدید ماه : 7970
:: بازدید سال : 20659
:: بازدید کلی : 297797
نویسنده : عباس کرم الهی
دو شنبه 24 تير 1398

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

ساعت 22 یکشنبه 23 تیرماه 1398 به همت مجمع اهل بیت و با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران و مدیریت ایثارگران تیپ حضرت مهدی(عج) نزسا ـ صد و چهل و هفتمین آیین شهد صلوات با تلاوت آیاتی از قرآن کریم توسط حیدرکاظمی در منزل «شهید پرویز سگوند» برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز ؛ سردار سید احمد پور فرجی مدیر کل بنیاد فرهنگی مهدویت استان خوزستان ضمن قدردانی از بانیان برگزاری سلسله برنامه های شهد صلوات گفت : آیا تاکنون به این موضوع فکر کرده اید که چرا  حضرت عسیی (ع)  را خداوند متعال  تا کنون زنده نگه داشته است ؟ چرا حضرت ابراهیم خیل الله(ع) یا حضرت موسی کلیم الله(ع) را را زنده نگه نداشت ؟ چون دو سوم مردم جهان  مسیحیان هستند ، برنامه ریزی خداوند سبحان با برنامه ریزی ما انسان ها فرق دارد و امشب هم که در سالروز میلاد پر خیر و برکت حضرت امام رضا (ع) در خدمت شما رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و خانواده های معظم و معزز شهدا و مدافعین حرم هستم برای من مایه ی مباهات است  و عصر همین امزوز که جلسات بنیاد فرهنگی مهدویت در اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش برگزار شد ، «دکتر علیرضا کریمی و عباس کرم الهی و در اینجا هم حاج ناصر پیوست» از نحوه ی برگزاری سلسله برنامه های شهد صلوات توضیحات کامل را دادند  و چون  کار شما زنده نگه داشتن یاد و خاطره ی شهدا است امیدوارم ضمن استمرار این حرکت خدا پسندانه از هر گونه  تکبر و ریا به دور باشید که به امید خدا هستید . ان شاآلله .

وی در ادامه به چگونگی ارائه ی معارف مهدوی از سوی حضرت امام رضا(ع) اشاره کرد و تصریح نمود : ظهور منجی موعود یک اعتقاد عمومی در تمامی ادیان است. کتاب های مقدس آسمانی، چه آنها که بخشی یا تمام آنها وجود دارد و چه آنها که منقولاتی از آنان در کتاب های دیگر آمده است، بشارت داده اند که جهان در سیطره ی ظلم و فساد نمی ماند؛ بلکه جماعت صالحان به امامت "رهبر موعود" عدل و داد را در گیتی حاکم خواهند کرد. ریشه دار بودن اعتقاد به مهدی(عج) و منجی، موجب آماده بودن مردم اعصار گوناگون برای پذیرش و تبعیت وی شده و می شود. از همین رو، این مفهوم موجب سوءاستفاده فریبکاران و شیادانی شده است که در طول تاریخ با ادعاهای دروغین، خود را مهدی یا از یاران او معرفی کردند تا از رهگذر عقیده پاک مردم به نیات آلوده خویش دست یابند. اتفاقاً بسیاری از این مدعیان، در نقشه خود موفق شده و به مقصود خود رسیده اند؛ چه مدعیان کوچکی که اهداف مالی و رمالی داشته اند، و چه مدعیان بزرگی که توانستند با این ادعا حکومت های عریض و طویل یا مذاهب منحرف دیرپا و گسترده ای برای خویش دست و پا کنند.

پور فرجی افزود : آغاز امامت حضرت رضا(ع) با ظهور فرقه ی واقفه همراه شد؛ فرقه‌ای که با ادعای زنده‌بودن امام کاظم(ع) از سوی برخی وکلای ایشان شکل گرفت. این وکلا ادعا کردند امام در قید حیات است، به پس پردۀ غیبت رفته و بازخواهد گشت. پذیرش این سخن به معنای توقف سلسله امامت و پایان آن با امامت حضرت امام کاظم(ع)  بود. سخنان ائمه ی اطهار(ع) علت‌های مختلفی برای غیبت ذکر شده است. در کلمات، به‌جای‌مانده از امام رضا(ع) علت غیبت این‌‌گونه تعلیل شده است: « لِئَلَّا یَکُونَ فِی عُنُقِهِ لِأَحَدٍ بَیْعَةٌ إِذَا قَامَ بِالسَّیْفِ» بر عهده نداشتن بیعت ظالمان می‌تواند به محدود نبودن در چارچوب‌های حکومتی اشاره داشته باشد. اگر او ظاهر باشد، باید تکلیف خود را با حکومت‌هایی که بر جامعۀ او حاکم شده‌اند روشن کند و در چارچوب‌های موجود جای گیرد. غیبت و ناشناختگی او را در ردیف سایرین قرار داده و حرکت او را با آزادی بیشتری توأم کرده است. در کلمات امام رضا (ع)توضیحات ظریفی درباره ی انتظار فرج در عصر غیبت دیده می‌شود. امام انتظار فرج و گشایش را بخشی از گشایش و فرج دانسته است ؛ زیرا فرج و گشایش چهره‌ای در درون و چهره‌ای در بیرون دارد. نارضایتی از وضع موجود و درک ضرورت حکومت معصوم و باور به تحقق آن، حاصل اتفاق بزرگی است که در درون فرد رخ‌داده است؛ اتفاقی که حالت و رفتار منتظران را شکل می‌دهد و به زمینه‌سازی برای گشایش در جامعه می‌انجامد. این بخشی از گشایش، بلکه از بزرگ‌ترین گشایش‌هاست.

وی در تکمیل سخنان خود با توجه به کمی وقت اظهار نمود : حضرت امام رضا(ع) می فرماید : مردم مشرق زمین برای ظهور امام زمان(عج)  بستر را فراهم می کنند لذا  مهدویت شناسی در همان زمان امام رضا(ع) توسط آن حضرت آغاز و  تکامل این مهدویت شناسی در 22 بهمن 1357 کلید خورد که به پیروزی انقلاب اسلامی ایران ختم شد . این آغاز گام اول انقلاب بود  که برای حفظ این انقلاب تا به چهل سالگی رسیدن  هم در دوران انقلاب اسلامی ، هم دوران دفاع مقدس و هم دفاع از حریم حرم حضرت زینب(س) شهدایی نظیر همین پرویز سگوند با نثار خون خود ؛ انقلاب اسلامی را به عنوان مقدمه ی 40 ساله ی ظهور آقا امام زمان(عج) به جهان اسلام هدیه دادند .

وی افزود : اکنون زمان گام دوم انقلاب است که حضرت آقا در بیانیه ی گام دوم انقلاب به جوانان و ظهور آقا حضرت امام زمان(عج) تأکید می فرماید . لذا انقلاب اسلامی نیاز به کمک دارد ، نباید خدایی ناکرده شهیدانی که رفتند و مسئولیت به گردن و من و شما که یادگاران هشت سال دفاع مقدس هستیم  گذاشتند  ؛ نگذاریم بیرق آنها روی زمین بماند ؛ وهابیت و یمانی وقتی که می بینند ما  به وظیفه ی خود کم توجه هستیم آنها جلو می آیند و اگر ما اشباع نکنیم  دیگران با نشان دادن عسلی که در آنها زهر ریخته اند جوانان ما را  به طرف خود می کشانند و چون  جوانان ظاهر زیبای عسل را می بینند فریب امثال احمد حسن یمانی ها را می خورد ، اما ما باید قبول کنیم  که در کارهای فرهنگی و دینی ضعیف هستیم ؛ درست است که نماز می خوانیم و روزه می گیریم ؛ اما اینها برای خودمان است که در ارتباط با خدواند دچار لغزش نشویم    اما اصلا کار این است که اطاعت  ذر امر به معروف  و نهی از منکررا  فراموش کرده و یا نسبت به آن کم توجه هستیم ؛ لذا نباید دیگران را ملامت کنیم بلکه باید خودمان را ملامت کنیم  و از این به بعد بیشتر برای حفظ انقلاب ، جوانان و مهدویت تلاش کنیم .

در ادامه حاج ناصر پیوست ضمن قدردانی از سردار سید احمد پور فرجی مدیر کل بنیاد فرهنگی مهدویت استان خوزستان گفت : برای شادی روح شهید والامقام پزویز سگوند در این مراسم و همچنین از طریق فضای مجازی در اقصی نقاط کشور در مجموع 1373015 صلوات قرائت شده است .

از دیگر برنامه های این آیین می توان به « مولود خوانی حاج ناصر پیوست در وصف حضرت امام رضا(ع) ـ خوانش شعر شاعر پیشکسوت نعمت سپهری حاجی کلی ـ اهدا لوح منقش به یا فاطمه اشفعی لنا فی الجنه به مدیر کل  بنیاد فرهنگی مهدویت استان خوزستان  به پاس همکاری در اعزام خدام حضرت معصومه(س) در جشن بزرگ معصومه ها توسط مجمع اهل بیت ـ اهدا  دو هدیه به سیده معصومه فاضلی حافظ 4 جزء از قرآن کریم  از طرف بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان شوش ـ اهداء هدیه از طرف بنیاد شهید و امور ایثارگران به خانواده ی شهید پرویز سگوند ـ اهدای هدیه ی تولیت آستان مقدس قدس رضوی به مجمع اهل بیت که شامل یک عدد پرچم متبرک حرم مطهر حضرت امام رضا(ع) ـ نمک ، چند شاخه نبات ، حزر و قطعه ای از سنگ قبر مطهر آن حضرت ـ اهدا کتاب از طرف استاد جعفر دیناروند به سردار سید احمد پور فرجی و برگزاری آیین  شال نذری توسط سادات  متبرک مشهدالرضا(ع)  به کلیه ی شرکت کنندگان» اشاره نمود .

 

لازم به توضیح است که در این جلسه « مهندس عبدالرضا مانعی معاونت سابق فرمانداری شهرستان شوش ، حجت الاسلام سید رحیم احمدی رئیس اداره ی تبلیغات اسلامی ، علی الهایی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران  و ستوان یکم پاسدار حمید توحیدیان فرمانده ی گردان شهید احمد حیاری و......» حضور داشتند .

 

شایان ذکر است صد و چهل و هشتمین آیین شهد صلوات روز یک شنبه 30 تیر ماه 1398 ساعت 22 در منزل « شهید خماس چنانی » واقع در شوش ـ آخرآسفالت ـ خیابان آموزگار ـ جنب حسینه ی شهدای بستان(سواری ها) برگزار خواهد شد .



:: برچسب‌ها: "صدو چهل و هفتمین"آیین شهد صلوات"شوش با حضور" سردارفرجی پور" برگزار شد" ,
:: بازدید از این مطلب : 2371
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
به پایگاه خبری تحلیلی شوش نیوز خوش آمدید
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان خبرگزاری شوش نیوز و آدرس shoushnews.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.